Handelsvilkår

Oplysningspligt - Wiba Tech ApS
I forbindelse med et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse.
Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne gemmes i 5 år. De personoplysninger, som vi behandler bliver ikke på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand.
Som registreret personhar du ret til at få indsigt, gøre indsigelse mod behandling rette og slette den data, som vi opbevarer om dig samt få data udleveret i digital form.
Såfremt du ønsker at klageover vores behandling af dine personoplysninger kan det ske til:
Datatilsynet Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K

Kontaktoplysninger på dataansvarlig: Wiba Tech ApS, Kratbjerg 202, 3480 Fredensborg.

Disclosure Download »
Sales and delivery conditions (English version) Download »
NML 94. (English) General conditions for the Supply and Erection of Machinery and other Mechanical, Electrical and Electronic Equipment Download »


Salgs- og leveringsbetingelser
Wiba Tech ApS leverer i henhold til NLM 94 med de nedenfor anførte anmærkninger (som træder forud for NLM 94). Betingelserne, herunder NLM 94, fremgår af vores hjemmeside www.wibatech.dk under ”Handelsvilkår”, eller kan tilsendes.

Sept. 2015
Tilbud er gældende i 4 uger, og der tages forbehold for mellemsalg.

Priser er excl. moms og afgifter, og køber er, indtil leveringen, forpligtet til at acceptere ændrin¬ger i prisen som følge af dokumenterede ændringer i valutakurser, afgifter og materialepriser. Ordren pålægges et Ekspeditionsgebyr.

Betaling. Medmindre andet er aftalt, er betalingsbetingelserne netto kontant ved forsendelse. For maskiner og udstyr erlægges a conto 30% netto kontant ved ordreindgåelse, 60% netto kontant ved klarmelding fra fabrik og de resterende 10% i henhold til aftalte betalingsbetingelser

Levering. DAP/DDU. Fragt, emballage og forsikring faktureres køber, medmindre andet aftales.

Det er købers ansvar at rekvirere relevant teknisk dokumentation (NLM punkt 5 og 11).
Leveringstiden fastsættes ved endelig ordrebekræftelse efter bedste skøn. En udskydelse på 14 dage betragtes som rettidig levering. Forsinkelse (NLM punkt 45) berettiger ikke køber til erstatning for merudgifter.

Annullering og returnering kan kun finde sted efter forudgående skriftlig aftale og mod et gebyr på minimum 15%. Ved forsinkelser og mangler (NLM punkt 48 og 62) kan aftalen kun hæves, såfremt sælger kan hæve hos producenten.

Konventionalbod og erstatning (NLM punkt 47, 48 og 62) kan kun påberåbes, hvis der er indgået særskilt tillægsaftale herom. Wiba Tech ApS er uanset årsag uden ansvar for eventuelle følgeskader og kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab.

Garanti for fejl og mangler omfatter en periode på 1 år efter købet. Eventuel udvidet garanti omfatter alene udbedring af fejlbehæftede dele.

Salgs- og leveringsbetingelser: Download »


NML 94. Almindelige betingelser for levering og montering af maskiner og udstyr: Download »


MONTAGEBETINGELSER
Ved brug af vort servicepersonale beregnes gældende timesats for rejse-, vente- og arbejdstimer. For software-tekniker gælder en særlig takst og for arbejde uden for normal arbejdstid beregnes nedennævnte tillæg:

Normal arbejdstid kl. 08.00 - 16.00 fra mandag til torsdag. Fredag til kl. 15.00 Gældende timetakst
Overarbejde udover normal arbejdstid, aften- og natarbejde samt lørdag op til 4 timer 50%
Arbejde på søn- og helligdage samt lørdag over 4 timer 100%


Rejseudgifter:
Der beregnes vores gældende timetakst for servicebil.
Basis for beregningen af rejseomkostninger er teknikerens udgangspunkt, normalt hans bopæl eller Wiba Tech’s adresse.
Ved tilkald af servicetekniker til og fra udland beregnes rejseomkostninger efter regning i henhold til den af os valgte relevante transportmåde med udgangspunkt i teknikerens bopælsadresse.
Kunden debiteres for evt. transportomkostninger for værktøjer og reservedele som er påkrævet.
Ved servicebesøg med overnatning beregnes ophold og forplejning pr. kalenderdag efter Wiba Tech’s gældende takster, og ved ophold over længere tid beregnes desuden udgifter til hjemrejse i weekenden..


Andre udlæg:
Kunden debiteres for udgifter til telefonsamtaler, parkering, værktøjer og andre udgifter, der opstår i forbindelse med montagen.

Diverse:
Efter montagens afslutning eller én gang om ugen skal kunden på den forelagte formular attestere service-personalets arbejdstid og -ydelse. Vore teknikere modtager kun arbejdsinstrukser fra os, og alt arbejde uden for planen skal altid godkendes af os.
Kunden skal, så vidt muligt, forberede serviceteknikerens arbejde og så vidt muligt stille forhåndenværende redskaber, værktøjer og evt. arbejdskraft til rådighed.
Skulle der under montagen forsvinde værktøj, uden vor serviceteknikere er skyld heri, hæfter ordregiver for en erstatning svarende til nyanskaffelsesprisen.


Salg og levering finder i øvrigt sted i henhold til vore generelle ”salgs- og leveringsbetingelser” som fremgår af vores hjemmeside www.wibatech.dk under fanen ”Handelsvilkår” eller kan tilsendes.


Film

Wittmann Battenfeld præsentationsvideo

Se produktfilm
Innovations 4/2021
Se artiklen om nem in-line recycling med G-Max granulatorer,
samt Wittmann Battenfeld's seneste nyheder med anvendelser hos kunderne.
Flydende silikone sprøjtestøbning af mikro-dele

Produktion af en mikro-støttering med en silikone-membran fra PC og LSR på en WITTMANN BATTENFELD MicroPower 15/10H/10H COMBIMOULD
Innovations 3/2021
Wittmann Battenfeld's seneste nyheder med anvendelser hos kunderne. Se artiklen om Knudsen Plast.
Udvidelse af Sonic robot-serien

Highspeed Sonic robotter er udstyret med det nyeste R9 styresystem og på fakuma ses den ny Sonic 108 for anvendelse på maskiner ned til 50T.
EcoPower 55 med "HiQ Flow" software på Fakuma

Softwarepakken indeholder kompensering for viskositets fluktuation, HiQ Melt til overvågning af materialekvalitet og HiQ Metering til aktiv lukning af kontraventilen.
Ny "SmartPlus" servo-hydraulisk maskine

På Fakuma præsenteres SmatPlus med højeffektiv energioptimering. En særlig funktion ved SmartPlus er det nye B8X-kontrolsystem med systemkomponenter, der giver en højere frekvens, kortere svartider og høj gentagelsesnøjagtighed.
Wiba Tech præsenterer New Hesta blæsestøbning

New Hesta’s produktprogram er opdateret med ny Industri 4.0 styring og bygger stadig på New Hesta's kvalitetsmarkører.
Nye maskiner leveres som elektriske, hydrauliske eller hybrid maskiner i størrelser fra 750 ml til 5000 ml.
The Ingrinder Workcell. Eco-frienly, simpel, praktisk - Et super tilbud

WITTMANN BATTENFELD har skabt en praktisk og simpel innovativ løsning til fremme af genbrugsøkonomien.
Dette produkt er et sprøjtestøbesystem med integreret indløbsrobot, granulator og vakuumtransportør. Granulatoren og indløbsrobotten kan betjenes via maskinens UNILOG B8 styresystem.
"State of the art" recycling anlæg med Lindner Washtech og Erema RegrindPro.

I samarbejde med Erema har Lindner Washtech publiceret en artikkel om et nyt recycling anlæg i Slovenien ftil behandling af industriel plastaffald - i særdeleshed flastfim. De vaskede flager regranuleres på et Interema TVEplus RegrindPro anlæg.
REIFENHÄUSER EVO FUSION - Recycling af bariere film i nyt

Hvordan man laver billig råmateriale fra tidligere værdiløst affald af barrierefilm - EVO Fusion er navnet på Reifenhauser's teknologiske svar på dette problem
CARD – Nye WITTMANN tørre-modeller

Med overtagelsen af FarragTech er produktporteføljen udvidet med de nye tørremodeller i CARD-serien(Compressed Air Resin Dryer) og dækker alle tørringsanvendelser - startende fra materialegennemstrømninger på kun 0,16 kg/t op til gennemløb på mere end 1.000 kg/t.
Det ultimative MES-system TEMI+

"Født" digitalt. Med LAN-tilslutning og udviklet til plastbranchen. Bedste kvalitet til konkurrencedygtig pris

Kontakt


Wiba Tech ApS

Telefon: 48 46 65 00
Email: info@wibatech.dk

Wiba Tech ApS
Kratbjerg 202
3480 Fredensborg